تغییر نام تیبا | TIBA

بنابر نوشتار سایت عصر خودرو :

خودروی «تیبا» محصول کمپانی خودرو سازی «سایپا» در زمان رونمایی و معرفی کردنش دارای نام «مینیاتور» بوده است ولی آن نام حذف و به جای آن نام «تیبا» را بر روی این غزال ایرانی گذاشتند . 6 سالی هست که از تغییر نام این خودرو می گذرد . در واقع 6 سال پیش در حدود همین روزها (یعنی 18 اردیبهشت ماه) بود که نام این خودرو از «مینیاتور» به «تیبا» تغییر پیدا کرد .

آن طور که عصر خودرو گزارش کرده است : در فروردین ماه 6 سال پیش بعد از بازدیدی که مقام معظم رهبری از دستاوردهای صنعت اتومبیل سازی کشورمان داشته اند تاکید بر آن کردند که نام این خودرو از «مینیاتور» تغییر پیدا کند.

پس از مدت ها بحث و تبادل نظر در خصوص این موضوع و اعلام فراخوانی که سایپا برای خودرو ملی خود داشت، نام مینیاتور به تیبا تغییر پیدا کرد.

تینا نیمه دوم امسال عرضه می‌شود
18 اردیبهشت 66 سال پیش معاون تولید شرکت پارس خودرو گفت: با همراهی شرکت نیسان محصولی جدید به نام تینا را در نیمه دوم امسال و در کلاس خودروهای لوکس و در دو مدل HIGH و MID تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.

تيبا با بهره گیری از موتور قدرتمند 1500 سی سی یورو 4 از زمان تولید جایگاه مناسبی را در بین مصرف کنندگان داخلی و صادراتی پیدا کرده است. تیبا با ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله شتاب بالا و قدرت مطلوب موتور توانسته است با وجود استانداردهای سختگیرانه اهداف صادراتی را بعنوان خودروئی مطلوب در بسیاری از بازارها و حتی اروپا محقق سازد.

این محصول با طراحی زیبا از نظر بسیاری از مصرف کنندگان محصولی مناسب برای خانواده شناخته می شود و با تکیه بر این کارائی در کنار مصرف سوخت پائین خود یکی از خودروهای مناسب برای سفرهای بین شهری محسوب می شود.

مشخصاً در پروژه تیبا اصل بر این بوده که بدون فاصله گرفتن زیاد از قیمت پراید، خودرویی کمی زیباتر، ایمن‌تر، راحت‌تر و قوی‌تر تولید شود و باید اعتراف کنیم سایپا تا حدود زیادی در رسیدن به این هدف موفق بوده و به نظر می‌آید برای کسی که اتومبیلی با استاندارد کمی بالاتر از پراید را می‌پسندد، پرداخت حدود 3 تا 4 میلیون وجه اضافه و خرید این اتومبیل، کاملاً به صرفه است. اما در مورد مدل هاچ‌بک یعنی تیبا 22 داستان شکل متفاوتی به خود می‌گیرد. شاید نبود تنوع در میان هاچ‌بک‌های جوان‌پسند ارزان قیمت باعث شده این اتومبیل به فروش نسبتاً خوبی دست پیدا کند اما واقعیت این است که مدل هاچ‌بک با قیمتی بسیار نزدیک به قیمت سمند SE (با بدنه بزرگتر، موتور قوی‌تر و کلاسی متفاوت) از رنج قیمتی معقولانه‌ی خود فاصله گرفته و همین مسئله باعث شده بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای هاچ‌بک در انتخاب این اتومبیل دچار تردید شوند. شاید با ایجاد اختلاف قیمت بین این خودروها (که امیدواریم با کاهش قیمت تیبا 22 همراه باشد و نه افزایش قیمت پژو و سمند!) خرید تیبا هاچ‌بک نیز مثل نمونه‌ی صندوقدار توجیه اقتصادی بیشتری پیدا کرده تا تعداد بیشتری از مردم بخصوص جوانان و خانم‌ها که مشتریان اصلی اتومبیل‌های هاچ‌بک می‌باشند را برای خرید ترغیب نماید.
در پایان جا دارد از آقای امین میرزازاده نافع که اتومبیل خود را جهت تهیه مقاله در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند تشکر و قدردانی نمایم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید