توقف به مرور خط تولید تیبا

خبرگزاری تسنیم:

اوایل مرداد ماه سال 1395  بود که فرانسوی‌ها برای برای بار دوم  در سال جاری موفق

گشتند قرارداد تازه ای  را با خودروسازان ایرانی ببندند ، هر چند بستن  این قراردادها از

طرف  بعضی  از کارشناسان مورد نقد واقع شد ولی  موافقان آن بر این باور بودند  که این

قراردادها نتایج خوبی را برای صنعت خودروی کشور به ارمغان خواهد آورد  ولی تجربه ناموفق

شراکت  با فرانسوی‌ها و بد عهدیشان  در پیاده سازی عهد هایشان  به وقوع پیوستن  این

نتیجه های  مثبت را با ابهاماتی مواجه نموده است

در عقدنامه  جدید سایپا با سیتروئن سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی (330

میلیون دلاری) برای گسترش  و تولید 3 نسخه  سیتروئن از طریق یک سرمایه گذاری

مشترک هدف گذاری گشته است.

طبق  این توافق که تا پایان سال جاری میلادی نهایی خواهد گردید  سیتروئن و شریک

ایرانی‌اش نخستین  مدل از 3 مدل جدید سیتروئن را در سال 2018 تولید خواهد نمود .

 

مدیرعامل سایپا هم در توضیح این عقدنامه  بیان داشته که  خودروهای  تولیدی شرکت

سایپای کاشان شامل «تیبا2» و «پراید» طی 5 سال پیش رو  با اتوموبیل های  مشترک

تولید گشته  جایگزین می گردند

سعید مدنی مدیرعامل اسبق  سایپا در مصاحبه با خبرنگارتسنیم در ارتباط با این

عقدنامه  و توقف تولید تیبا2 به یکسری توضیح داد  و با بیان  اینکه هر وقت که صحبت

از  ورود و خروج یک خودرو  می‌شود باید بازده دو تا سه سال را مدنظر قرار

دهید ، بیان داشت:

هم اینک  ظرفیت ساخت تیبا بالا رفته است  تا آهسته آهسته جانشین  پراید گشته  و خط

تولید آن متوقف گردد . البته ظرفیت تیبا هم به تدریج  کاهش یافته و محصول جدید

دیگری جایگزین آن خواهدگشت

او با اشاره به اینکه ساخت خودروی  جدید سیتروئن طول می کشد و به این زودی

جایگزین تیبا 2 نخواهد گشت  بیان داشت : تا خط تولید ایجاد گردد  و توسعه محصول

صورت پذیرد  دو تا سه سال طول می کشد و داستان‌های خودش را دارد.

مدنی بیان داشت : امروز منحنی ساخت  پراید رو به نزول است  و منحنی تیبا رو به صعود

می باشد  و به مرور و با گذشت زمان پایین و متوقف می گردد

مدیرعامل اسبق  سایپا با بیان  اینکه باید به مرور  برای خطوط پراید مشتری پیدا کنی،

بیان داشت : در این راه  باید حواسمان به قطعه سازان داخلی هم باشد زیرا  اگر خط

تولید پراید یک مرتبه بایستد  قطعه سازان با مشکلات زیادی  روبه رو خواهند گردید  به

این خاطر  باید از راه  منتقل نمودن  خطوط مونتاژ فکر قطعه‌سازان داخلی هم باشیم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید