تیبا2 | TIBA2

تیبا ۲
تیبا هاچ بک در آخرین روز های ریاست جمهوری آقای محمود احمدی نژاد رونمایی شده است . مراسم رونمایی این خودرو در روز یک شنبه ۲۰ اسفند ۹۱ با حضور معاون اول رئیس جمهور ؛ دکتر رحیمی و دکتر غضنفری وزیر صنایع و معادن انجام شده است . تیبا ۲ (هاچ بک ) و مراسم با شکوهش برای معاون اول رئیس جمهور بهانه ای شد تا در یک صحبت کاملا عامه پسندانه از مدیران ایران خودرو و سایپا بخواهد به خاطر اینکه روی او را زمین نیندازند ناگهان خودروها را ارزان کنند.این مدیران هم که ناچار بودند در طرح های پوپولیستیمشارکت داشته باشند برای چند ساعتی  این طرح را قبول کردنداما ناگهان قیمت ها به حالت قبل برگشت. تیبا هاچ بک و مراسمش بهانه ای شدند تا این خاطره تلخ بازار خودرو هیچ گاه از ذهن مردم پاک نشود !!!!!! خاطره ای از جنس کاهش قیمت که نه برای مردم بلکه از …
سایپا مجالیرا برای طراحی ، معرفی و رونمایی از تیبا هاچ بک در نظر گرفت که پژو ۲۰۶ از بازار ایران رفته بود و ایران خودرو هنوز مشغول کار روی طرح های اولیه مدل ها بک رانا بود . سایپا اگر تیبا هاچ بک را تا پایان سال جاری روانه بازار کند عملا به سلطنت ایران خودرو در بازار هاچ بک ها پایان خواهد داد … مردم هرچقدر هم بگویند این خودرو کیفیت ندارد، خوشگل  نیست وارزش نداردباز هم این خودرو به فروش بالای ۲۰۶ در بازار خواهد رسید . بازار هاچ بک های زیر ۲۰ میلیونی که قطعا تا پایان سال تیبا ۲ را به زیر ۲۵ میلیونی ها خواهد رساند لقمه ای است که هیچ گاه تمام نمی شود و همیشه با برکت است .

بر اساس آخرین امار داده شدهاز طرف انجمن خودروسازان حدود ۸۵ درصد از کل تولیدات صنعت خودرو ، مربوطاست به خودرو‏های سواریی‏ و از این آمار تنها ۱۲ درصد در اختیار خودرو‏های هاچ‏بک است. وضعیت زمانی بدتر می‏ شود که متوجه می‏ شویم از همین آمار اندک بیش از ۸۰ درصد در اختیار سایپا ۱۱۱ ، ارزان‏ترین خودرو هاچ‏ بک کشور است!!!! . با این وجود تیبا هاچ بک قطعا تکمیل کننده پازل سایپا خواهد بود و دیگر هاج بک سازان باید به دنبالبه دست آوردن  سهمی حدود ۱ درصد از بازار باشند . ماست ها اینگونه کیسه می شوند !

نمای جلو تیبا ۲ کاملا شبیه مدل صندوق دار و بدون هر گونه تغییری است . سایپا تا مدتی دیگر از خودرو ۲۳۲ رونمایی میکند این محصول در واقع نسخه تغییر چهره یافته تیبا صندوقدار خواهد بود و بخش اعظم این تغییرات به نمای جلو تیبا مربوط میشود. با این حساب معلوم نیست که آیا سایپا نسخه فیس لیفت سدان تیبا را در مدل هاچ بک نیز اجرا خواهد کرد یا خیر ! فعلا مردم از طراحی عقب تیبا هاچ بک کمی راضی هستند اما طراحیقسمت جلوی  خودرو همچنان مساله اصلی مشتریان میباشد  البته اگر کسی از طراحی این خودرو رضایت نداشته باشد باید این نارضایتی را در دلش نگاه دارد چرا که چاره ای جز خرید این هاچ بک به عنوان تنها هاچ بک صفر کیلومتر در بازار ندارد . لذا یا سعی کنید با طراحی آن کنار بیایید یا منتظر فیس لیفتش باشید که به نظر نمی رسد تا اواسط سال آینده خبری از آن باشد … البته راه سومی نیز وجود دارد که کلا از خرید خودرو هاچ بک منصرف شوید !

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید