سایپا گفت اگرنقص تیبا تایید گردد پس می گیریم

سایپا بیان داشته است که اگر نقص داشتن اتوموبیل های تیبا مورد تایید کارشناسان قرار گیرد ما این اتوموبیل ها را تعویض میکنیم

ممتاز نیوز بیان دارد : برخی از مردم که اتوموبیل تیبا خریداری نموده اند از این اتوموبیل شکایت و گله دارند و اظهار دارند که این خودروها آن ها را اذیت می کند در این راستا قایم مقام فروش سایپا از این دسته از مردم خواسته است که اتوموبیل های خودرا به دست کارشناسان سایپا بسپارند و آن ها بعد از بررسی های لازم اگر نقص فنی شدیدی را تایید کردند اتوموبیل جدید را با آن ها تعویض نمایند

یکی از خوانندگان خبرآنلاین در این زمینه می نویسد: آخر ما چه گناهی کرده ایم که جزو سری های اول خریداران تیبا قرار گرفته ایم. کارتهای نارنجی هم که اصلا به درد نمی خورد.خبرانلاین لطفا پیگیری کنید که چرا قطعات این خودرو به شدت کم است؟

این درحالی است که قائم مقام فروش سایپا تاکید دارد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات موجود در این خودرو برطرف شده است.
به گفته امیر حسین امیری، طبیعی است هر خودرویی که برای اولین بار تولید می شود دارای اشکالاتی است که به مرور زمان برطرف می شود در حال حاضر نیز تیبا بسیار با کیفیت تر از گذشته تولید می شود.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از مشتریان از مشکلات عدیده ای در خودروی خود گلایه دارند تاکید کرد: اگر پس از تست کارشناسی خودرو به همکاران ما به این نتیجخ برسند که خودرو باید تعویض شود اینکار صورت می گیرد بنابراین در وهله اول دارندگان تیبا باید مشکلات خود را با سیستم پاسخگویی سایپا جهت پیگیری بیشتر در میان بگذارند که قطعا رسیدگی خواهد شد.

تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) اولین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تایید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندار آلایندگی یورو4 می باشد.این خودرو در نسخۀ فول هم قابل سفارش است.در برخی از تیبا های تحویلی دکمۀ باز کن صندوق بر روی ریموت موجود است

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده است  که استفاده از قطعات و طراحی های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده است.این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانه و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون معرفی شد ولی در نهایت با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید