ظاهر و بدنه تیبا

تفاوت های اصلی در مدل های چهارگانه تیبا
ویژگی های  طراحی تیبا خیلی زیبا  نیستند و همه معتقداند  که بیشتر به طرف خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی مشابه است ولی  به هر جهت مسئولان سایپا همه تلاش و کوشش خودرا  خود را بکار گرفته اند و عزم خود را راسخ کره اند  تا خودروی مشتری پسند و زیبایی به بازارها روانه کنند

طبق یک فلسفه قدیمی که میگوید  « زیبایی، امری نسبی است » بدین معنی که از یک انسان به فرد دیگر کاملا متغیر و متفاوت  است اما در مورد تیبا باید گفت که نزدیک  به اتفاق مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن مینگرند ؛

بدین معنی که احتمالا بهتر از اینها هم میشد آن را طراحی کرد ولی متاسفانه …

 

حالا نوبت میرسد به ورود به کابین . . .احتمالا همه صاحبان  به هنگام  ورود به کابین تیبا، صندلی های ریو را نظاره گر بوده اند

رودری هاهم شباهت بالایی به پرایدهای جدید دارد.

هرچند صفحه کیلومترشمار و دورسنج خودرو تفاوت زیادی  با پراید ندارد اما با این اوصاف طراحی درونی تیبا را نمی توان امری کاملا جدید یا کاملا تکراری به شمار افتد .

جنس کنسول میانی در حد و اندازه خودرویی با این قیمت نبوده است و به سروصدا افتادن آن در طول زمان محتمل است. وضعیت قرارگرفتن کلیدهای روی کنسول وسط نیز رضایت بخش نمی باشد  ( البته در مقایسه، اگر بهتر از تندر ۹۰ نباشد قطعا بدتر از آن هم نخواهد بود)

 

 

شروع حرکت . . .

با وجود  اینکه خیلی ها اعتقاد دارند که  پیشرانه های ۱/۵ لیتری تیبا و ریو یکسان می باشد ولی  سایپایی ها به شدت با این موضوع مخالفند!

آنها اظهار دارند که  موتور تیبا هشت سوپاپه می باشد  درحالیکه موتورهای ریو ۱۶ سوپاپ دارند. از سوی دیگر تیبا با حداکثر قدرت ۸۰ اسب بخاری خود در حدود ۱۸ اسب بخار کمتر از ریو قدرت دارد.
با روشن نمودن خودرو و شنیدن صدای کم موتور و آرام کار کردن آن، حتما احساس رضایت اولیه ای خواهید داشت. هنگام گذاشتن اهرم دنده در دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری مقابل میشود

 

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید