مقایسه مصرف سوخت پراید 111 با تیبا 2

بررسی مصرف بنزین دو خودروی پراید 111 و تیبا 2 :

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید یک اتومبیل باید به آن توجه داشته باشیم میزان مصرف سوخت آن خودرو می باشد .

پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شده است مصرف سوخت دو خودروی مذکور با همدیگر برابر می باشند در واقع مصرف بنزین تیبا در بزرگ راه ها چنان که خود شرکت سایپا اعلام نموده است برابر با 7.5 در 100 کیلو متر می باشد و خودروی پراید111 هم چیزی در همین حدود مصرف می کند

این در حالی است که مصرف سوخت پراید در شهر به حدود 9 لیتر لیتر هم می رسد ولی تیبا در همین شرایط چیزی حدود 7.1 لیتر مصرف دارد. حجم باک پراید 37 لیتر و حجم باک تیبا 40 لیتر است.

مقایسه بازار فروش:

در بازار فروش، پراید خودرویی شناخته شده تر است و هر زمان که بخواهید می توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید اما تیبا با وجود شهرتی که برای خود دست و پا کرده، تا رسیدن به بازار پراید فاصله زیادی دارد. با اینحال چون در این بازه قیمتی هیچ خودروی رقیبی وجود ندارد، هر دو در بازار صفرکیلومترها برنده هستند.

شاید قدمت بیشتر پراید، نکته ای باشد که باعث شود خریداران با اطمینان بالاتر و آگاهی بیشتری نسبت به نقاط ضعف و قوت آن به سراغ خریدش بروند. از طرف دیگر، تیبا نسبت به پراید دارای مزیت هایی است و البته قیمت بالاتری دارد.

تاریخچه تیبا :

تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) اولین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تایید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندار آلایندگی یورو4 می باشد.این خودرو در نسخۀ فول هم قابل سفارش است.در برخی از تیبا های تحویلی دکمۀ باز کن صندوق بر روی ریموت موجود است

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده است  که استفاده از قطعات و طراحی های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده است.این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانه و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون معرفی شد ولی در نهایت با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید