موتور ساینا(نسخه جدید تیبا)در زمان استفاده از کولر خاموش می شود

در هنگام استفاده نمودن از کولر اتوموبیل ساینا موتور این خودرو خاموش می شود

باید گفت که سیستم کولر ساینا تفاوت زیادی با تیبا ندارد . کولر این اتوموبیل میتواند به راحتی پاسخ گوی فضای کوچک درون این خودرو باشد و از این بعد خوب است اما چیزی که در این بین حائز اهمیت می باشد و باید به آن توجه داشت این می باشد که این خودرو در زمانی که کولرش روشن باشد و دور موتور از 1500 دور در دقیقه کمتر شود موتورش خود به خود خاموش می گردد .

این موضوع چندین‌بار در روز تست اتفاق افتاد. همچنین مصرف سوخت این سدان کوچک با توجه به ابعاد و وزن خودرو و همچنین نوع پیشرانه، به‌صورت ترکیبی عدید حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیش ‌بینی می‌ شود که در خودروی مورد نظر این عدد به 9  لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش یافته است.

در مجموع می توان گفت که تجربه سواری که ساینا در اختیار شما می ‌گذارد به مراتب از تیبا بهتر بوده و تا حدودی شما را از انتخابی که کرده ‌اید خشنود می‌ سازد.

 

وجود آپشن‌ های مورد استفاده در کنار سواری بهتر نسبت به تیبا، مواردی است که می‌ تواند مشتریان باشگاه زیر 30 میلیون تومان را ترغیب کند تا این خودروی تازه متولد شده را برای خرید خود انتخاب کنند.

اما همچنان توصیه می کنیم که در این رده قیمتی نیم نگاهی نیز به مدل های نسبتا کم کارکرد (کمتر از 100 هزار کیلومتر کارکرد) از تندر 90 داشته باشید، چرا که کیفیت تندر در بلند مدت و عملکرد پیشرانه و ایمنی کلی خودرو، مناسب تر از خودروهایی نوآورانه ای مانند ساینا به نظر می رسد.

از طرف دیگر با کمی جستجو در بازار دست دوم می توانید نمونه های سالمی از تیبا را با قیمتی در حدود 20 میلیون تومان خریداری کنید که در عمل ضعف فنی یا ایمنی بسیار ملموسی نسبت به ساینا ندارند.

در شرایط فعلی بازار ساینا از نظر قیمتی با رقمی در حدود 28 میلیون تومان برای تیپ فول، در حد واسط خودروهایی مانند تیبا و خانواده پژو 405 و در رقابت مستقیم با مدل های کارکرده تندر 90 قرار گرفته است، اما مدل فعلی ساینا از منظر فنی نه به اندازه تیبا ارزان قیمت است و نه می تواند مزایای کیفی یا عملکردی خودروهایی چون تندر 90 و 405 را ارائه دهد

 

شاید به همین دلیل باشد که سایپا اخیرا از برنامه خود برای عرضه مدل اتوماتیک ساینا تا قبل از پایان سال پرده برداشته است، در واقع تجهیز این مدل به گیربکس اتوماتیک می تواند به برگ برنده ساینا در بازار خودروهای 30 میلیونی مبدل شود، هرچند که مسلما با توجه به قدرت پیشرانه و ویژگی های ذاتی گیربکس های CVT، نمی توان نسبت به مشخصات عملکردی ساینا اتوماتیک خوشبین بود

 

در پایان از امیراحسان اکبریان مالک محترم برای در اختیار قرار دادن خودرو به منظور تست و بررسی و تهیه گزارش کمال سپاس و قدردانی را داریم

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید